PPT w swojej działalności stosuje zasady Kodeksu Postępowania Etycznego, obowiązującego firmy zrzeszone w Związku Agencji Pracy Tymczasowej (ZAPT).
Na mocy tego dokumentu PPT zobowiązuje się przestrzegać następujących zasad:
Zasady współpracy z Pracodawcą Użytkownikiem
- Podstawą współpracy pomiędzy Agencją Pracy Tymczasowej a Pracodawcą Użytkownikiem są dokładnie sprecyzowane w umowie handlowej wymogi dotyczące osób wykonujących pracę tymczasową.
- Realizując postanowienia umowy Agencja Pracy Tymczasowej kieruje się interesem Pracodawcy Użytkownika poprzez spełnienie jego oczekiwań odnośnie profilu Pracowników Tymczasowych.
- Agencje Pracy Tymczasowej zobowiązane są zachować poufność wszelkich informacji otrzymanych od Pracodawcy Użytkownika, oraz zobowiązane są do przyjęcia zobowiązania od Pracowników Tymczasowych - w formie pisemnej – do utrzymania w tajemnicy wszelkich informacji, które nabyli w związku z wykonywaniem Pracy Tymczasowej u Pracodawcy Użytkownika.
Zasady współpracy z Pracownikami Tymczasowymi
PPT zobowiązuje się respektować obowiązujące prawo polskie oraz dbać o prawa swoich Pracowników Tymczasowych, szczególnie w zakresie:
- godnego wynagradzania;
- wywiązywania się ze wszystkich formalności związanych z procesem zatrudniania, a w szczególności do poinformowania Pracownika Tymczasowego o charakterze oraz okresie współpracy, o wysokości wynagrodzenia i przewidywanych godzinach pracy;
- terminów wypłaty wynagrodzenia zgodnie z postanowieniami umowy;
- przestrzegania zapisów Ustawy o ochronie danych osobowych w stosunku do Pracowników Tymczasowych;
- udzielania Pracownikowi Tymczasowemu rzetelnej informacji o charakterze podpisanej z Agencją Pracy Tymczasowej umowy i uświadomienia mu, ze Członek Związku jest odpowiedzialny za wypłacanie wynagrodzenia i regulowanie wszystkich świadczeń socjalnych związanych z zatrudnieniem
PPT zobowiązuje się również
- Traktować zarówno kandydatów do pracy tymczasowej, jak i Pracowników Tymczasowych z godnością i szacunkiem, jak również zapewnić im równy dostęp do możliwości zatrudnienia w oparciu o kwalifikacje zawodowe, niezależnie od rasy, koloru skóry, wyznania, narodowości, płci, wieku i/lub niepełnosprawności fizycznej.
- Ustalić, czy miejsca wykonywania zadań są bezpieczne dla Pracowników Tymczasowych.
- Upewnić się, ze Pracownik Tymczasowy rozumie charakter zadania, do którego wykonania jest oddelegowany i że jest zdolny do jego wykonania bez ryzyka dla zdrowia własnego i innych.
- Upewnić się, że Pracownik Tymczasowy został odpowiednio przeszkolony do wykonywania zadania, do którego jest oddelegowany.
- Dostarczać Pracownikowi Tymczasowemu umowę podpisaną przez obie strony przed rozpoczęciem pracy lub jeżeli jest to niemożliwe - niezwłocznie po jej podjęciu.
- Terminowo wypłacać wynagrodzenie, oraz poprawnie naliczać i terminowo odprowadzać podatek dochodowy od osób fizycznych oraz składki na ubezpieczenie społeczne.
- Wywiązywać się wobec swoich Pracowników Tymczasowych ze wszystkich świadczeń socjalnych przewidywanych przez obowiązujące przepisy.
- Wystawiać - po wykonaniu pracy – odpowiedni dokument potwierdzający wysokość wynagrodzenia, z wyszczególnieniem poszczególnych jego składników.
- Dostarczać - na żądanie Pracownika Tymczasowego - zaświadczenie o uzyskanych dochodach i odprowadzonych składkach.
- Terminowo dostarczać roczną deklarację podatkową.
- Zorganizować stanowiskowe badania lekarskie, jeśli charakter wykonywanych zadań tego wymaga.
- Zorganizować szkolenie BHP w zakresie ogólnym bezpośrednio przez Agencję lub przez Użytkownika.
Działalność reklamowa
W działalności reklamowej i marketingowej obowiązuje zachowanie realizmu i obiektywizmu w przedstawianiu korzyści mogących wynikać dla Użytkowników z oferowanych usług.
Do pobrania pełny tekst Kodeksu Etycznego. (PDF, 57KB)